Yemek yemeden önce içilen çorba sayesinde kilo verildiği bilm adamları tarafından kanıtlandı. Amerikalı ünlü bilim adamları, önceden içtikleri çorba sayesinde midesi şişen insanların, çorbadan sonraki yiyecekleri yemekleri daha az yediği ortaya çıkmıştır.
Pennsylvania Eyalet Üniversitesi’nin ünlü bilim adamları tarafından yapılan araştırmalar sonucunda, öğlen yemeğinde ana yemekten önce çorba içen insanların, çorba içmeyen isanlara göre beşte bir daha az kalori aldığı ortaya çıkmıştır. Bilim adamlarının yaptığı bir açıklama ise bu sistem düşük kalorili çorbalar için geçerliği olduğunuda eklediler. Örnek olarak kremali bir çorba içilirse tam tersi etki yaparak daha fazla kalori alarak, daha çok kilo alabilirsiniz. Bu araştırma sırasında sebzeli çorbalar kullanılmıştır.