Yemeklerden önce yenen meyvelerin, insanların zayfılamasına yardımcı olduğu her zaman duyarız, bu konuya İngilitereli bilim adamları son verdi.
İngiliz bilm adamları yemekten önce yenen meyveler üzerine bir araştırma yaptı. Bu araştırmalarını rejim yapmayan ancak sağlıklı üniversite öğrencileri üzerinden denedi.Öğrencilere 5 hafta boyunca kahvaltıdan 3 saat sonraki yemeklerinden 13 dakika önce kabuğu soyulmuş elma, elma kompıstosu ya da posalı ya da posasız elma suyu verildi.
Gençler arasıdan elme yiyenler, elma suyu içenlere göre daha az yemek yediği görülmüştür. Bu sonuç üzerine bilim adamları, yemekten önce yenen meyvelerin tokluk seviyesini ve kalori tüketimini etkilediğini, bu yüzden de daha az yemek yenebileceğini açıklamışlardır.
Fransız "Le Point" dergisinin internet sitesinde yayımlanan makalede, meyvenin tokluk hissi yaratma konusunda salata ya da çorba kadar etkili olabileceği vurgulandı.